Splošni pogoji poslovanja spletne trgovina www.unikashop.si določajo pogoje nakupa, pravice uporabnika ter poslovni odnos med ponudnikom (v nadaljevanju: ponudnik, prodajalec ali podjetje) in kupcem.
Splošni pogoji poslovanja spletne trgovine www.unikashop.si so sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (Uradni list RS, št. 130/22, v nadaljevanju ZVPot-1), s priporočili GZS, Zakonom o elektronskem poslovanju na trgu (Uradni list RS, št. 96/09 – uradno prečiščeno besedilo, 19/15, 189/21 – ZDU-1M, 18/23 – ZDU-1O, v nadaljevanju ZEPT ) in v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (Uradni list RS, št. 81/15, v nadaljevanju ZIsRPS).
Unikashop.si je spletna trgovina (v nadaljevanju »Unikashop.si« ali »spletna trgovina«), ki jo upravlja podjetje UNIKA TTI d.o.o., Volaričeva ulica 1, 6230 Postojna, matična številka: 5412439000, davčna številka: SI 75291185, ki je tudi ponudnik storitve e-poslovanja (v nadaljevanju »ponudnik«).
Kupcem svetujemo, da pred nakupom pazljivo preberejo pogoje poslovanja spletne trgovine ter se tako seznanijo z vsemi dolžnostmi in pravicami kupca in ponudnika. Kupec je ob oddaji spletnega naročila vsakič posebej opozorjen na splošne pogoje poslovanja in z oddajo naročila potrdi svojo seznanjenost z njimi. Ponudnik si pridržuje pravico do sprememb Splošnih pogojev poslovanja brez posebne najave. Spremembe veljajo od trenutka objave in so za uporabnike zavezujoče.
Uporabnik je oseba, ki uporablja, kupuje ali se registrira v spletni trgovini www.unikashop.si. Uporabnika zavezujejo splošni pogoji, ki so veljavni v trenutku nakupa (oddaje spletnega naročila).
OPOZORILO! Kupcu ob nakupu izdelka lahko nastanejo morebitni dodatni stroški prevoza, dostave ali pošiljanja.
Strošek dostave je naveden v spletni trgovini ob oddaji naročila in znaša 3,90 EUR. Strošek dostave je enoten za celotno Slovenijo. Če je ob izdelku označena brezplačna dostava, potem se kupcu stroškov dostave ne zaračunava. Brezplačna dostava velja v primeru nakupa nad 49 EUR. V primeru, da poleg artikla z brezplačno dostavo naročite še druge artikle, se strošek zaračunava samo za artikle s plačljivo dostavo. (Glej poglavje 4. DOSTAVA).
1. DOSTOPNOST INFORMACIJ
Ponudnik mora kupcu pred sklenitvijo pogodbe oziroma preden kupca zavezuje ponudba, na jasen in razumljiv način zagotoviti naslednje informacije, če niso jasne že iz okoliščin (18. člen ZVPot-1):
- glavne značilnosti blaga ali storitev v obsegu, ki ustreza nosilcu podatkov in blagu ali storitvam;
- firmo, sedež podjetja in telefonsko številko podjetja, kadar je ta na voljo;
- končno ceno blaga ali storitve, vključno z davki, ali način izračuna cene, če je zaradi narave blaga ali storitve ni mogoče izračunati vnaprej;
- informacije o morebitnih dodatnih stroških prevoza, dostave ali pošiljanja ali opozorilo, da taki stroški lahko nastanejo, če jih ni mogoče vnaprej izračunati;
- plačilne pogoje ter pogoje dostave in izvedbe storitve, rok dostave blaga ali izvedbe storitve, kadar je to potrebno;
- informacije o pritožbenem postopku pri podjetju;
- seznanitev z odgovornostjo za neskladnost blaga;
- možnost in pogoje poprodajnih storitev in prostovoljne garancije, kadar je to potrebno;
- trajanje pogodbe, kadar je to primerno, in pogoje za odstop od pogodbe, sklenjene za nedoločen čas, ali pogodbe s samodejnim podaljševanjem;
2. UPORABNIK
Potencialni kupec lahko opravi nakup v spletni trgovini kot obiskovalec kar pomeni, da se na spletni trgovini ne registrira, ampak samo odda naročilo z vpisom svoje elektronske pošte. Nakup lahko opravi še preko registracije in s tem postane član spletne trgovine. Ob registraciji obiskovalec pridobi uporabniško ime, ki je enako naslovu njegove elektronske pošte, ter geslo. Uporabniško ime in geslo člana nedvoumno določata in povezujeta z vnesenimi podatki.
3. PROCES NAKUPA
Kupoprodajna pogodba med spletno trgovino in kupcem je sklenjena v trenutku, ko kupec Unikashop.si pošlje prvo elektronsko sporočilo o statusu njegovega naročila, nato pa unikashop.si sprejme naročilo z naslovom: »Potrditev prejema naročila«. Od tega trenutka so vse cene in drugi pogoji fiksirani in veljajo tako za Unikashop.si kot za kupca. Kot kupec velja oseba s podatki, kot so navedeni ob oddaji naročila. Kasnejše spreminjanje podatkov o kupcu ni mogoče.
Kupoprodajna pogodba (t.j. prvo elektronsko sporočilo o statusu naročila) je v elektronski obliki shranjena na strežniku spletne trgovine. Shranjeno besedilo pogodbe bo dostopno prejemniku in ga kupec lahko pridobi na zahtevo po e-pošti ali po navadni pošti.
Pred oddajo naročila je mogoče s tehničnimi sredstvi, kot so klik na gumb ↑ ali ↓ pod zapisom KOLIČINA, številčen vnos količine pod zapisom KOLIČINA, klik na gumb koša za smeti oz. odstrani, ali pred oddajo naročila s klikom na gumb nazaj v trgovino ali domov itd. prepoznavanje in odprava napak.
Pogodbo je poleg slovenščine, mogoče skleniti tudi v hrvaškem in angleškem jeziku.
Kako oddati spletno naročilo na Unikashop.si?
Ko bo paket pripravljen za odpremo boste na vaš elektronski naslov prejeli sporočilo, da je bilo vaše naročilo odpremljeno.
Kupec na spletni strani Unikashop.si izbere želen artikel in ga doda v košarico s klikom na rdeč gumb DODAJ V KOŠARICO. Kupec bo preusmerjen v košarico, kjer lahko poljubno spreminja količino izdelka s pritiskom na gumb ↑ ali ↓ pod zapisom KOLIČINA. Če kupec želi odstraniti izdelek iz košarice, klikne na sličico z zabojnikom ob besedilu ODSTRANI ali pa pri izbranem izdelku v polje količina vnese vrednost 0. Če želi kupec s polno košarico nadaljevati z izbiranjem izdelkov klikne na gumb NADALJUJ Z NAKUPOVANJEM, NAZAJ V TRGOVINO, DOMOV ali na katerikoli naslov razdelka v meniju. Ko je košarica povsem prazna, kupec lahko klikne le na gumb NAZAJ V TRGOVINO ali DOMOV. V primeru koriščenja kupona-kode kupona, jo kupec vnese v polje KODA KUPONA in klikne na UNOVČI KUPON. Ko kupec želi nadaljevati z oddajo naročila, klikne na rdeč gumb NADALJUJ NA BLAGAJNO, kjer na pristajalni strani ZAKLJUČEK NAROČILA izpolni vsa obvezna polja o podatkih plačnika, izbere način dostave ter način plačila. Ob obveznih poljih o podatkih plačnika je navedena zvezdica (*) in brez izpolnitve vseh teh mest, naročila ni možno oddati. Pred oddajo naročila mora kupec obvezno prebrati še splošne pogoje poslovanja in pogoje zasebnosti ter to obkljukati. Kupec naročilo odda s pritiskom na rdeč gumb NAROČILO Z OBVEZNOSTJO PLAČILA.
Osebni prevzem
Osebni prevzem omogoča, da kupec izdelke naroči preko spleta in jih nato prevzame na prevzemnem mestu na naslovu Unika TTI d.o.o.
Kako oddati spletno naročilo na Unikashop.si za osebni prevzem?
Ko bo naročilo pripravljeno, podjetje kupca o tem obvesti, kupec pa bo svoje izdelke lahko brezplačno prevzel na naslovu UNIKA TTI d.o.o., Volaričeva ulica 1, 6230 Postojna.
Osebni prevzem je možen med 8.00-11.00 in 13.00-15.00 (od ponedeljka do petka). Način plačila je s kreditno kartico, paypal ali po predračunu.
Blago, pripravljeno za osebni prevzem na sedežu podjetja mora kupec prevzeti v roku 5 delovnih dni od dneva, ko mu je prodajalec poslal obvestilo, da je blago na razpolago. Po preteku tega roka lahko prodajalec odstopi od pogodbe in blago proda tretji osebi.
Način odpreme lahko kupec spremeni iz osebnega prevzema na dostavo preko pošte in obratno. O spremembi je potrebno pravočasno obvestilo na e-naslov podjetja info@unikashop.si.
V primeru sprememb načina odpreme ali prevzema se lahko spremenijo tudi dostavni roki.
Izdaja računa
Ob zaključku obdelave naročila kupec na svoj elektronski naslov prejme račun v elektronski PDF obliki z vsemi podatki, razčlenjenimi cenami in stroški. Kupec je dolžan preveriti pravilnost podatkov pred oddajo naročila. Kasneje podanih ugovorov glede pravilnosti izdanih računov ne upoštevamo.
4. DOSTAVA
Ponudnik mora blago oziroma storitev dostaviti v obljubljenem času. Pogodbeni partner za dostavo pošiljk je Pošta Slovenije, vendar si ponudnik pridržuje pravico izbrati drugo dostavno službo, če bo s tem lahko naročilo izpolnil bolj učinkovito.
Strošek dostave je naveden v spletni trgovini ob oddaji naročila in znaša 3,90 eur. Strošek dostave je enoten za celotno Slovenijo. Če je ob izdelku označena brezplačna dostava, potem se kupcu stroškov dostave ne zaračunava. Brezplačna dostava velja v primeru nakupa nad 49 eur. V primeru, da poleg artikla z brezplačno dostavo naročite še druge artikle, se strošek zaračunava samo za artikle s plačljivo dostavo.
Dostava se vrši od ponedeljka do petka do 16.00 ure in v soboto v dopoldanskem času do 12.00 ure. Pakete dostavlja Pošta Slovenije na naslov, ki ga kupec vnese ob oddaji naročila. Če kupca v času dostave ni doma, bo kurir Pošte Slovenije pustil sporočilo, na podlagi katerega se kupec dogovorili za ponovno dostavo oziroma prevzem na najbližji poštni enoti. V soboto je možna dostava samo v krajih, kjer obratuje poslovalnica Pošte Slovenije.
Če je naročeno blago na zalogi v skladišču spletne trgovine in naročilo oddate do 12. ure, bo blago odpremljeno še isti dan. Če katerega od naročenih artiklov ni na zalogi, bo pošiljka odpremljena isti dan, ko artikle prejmemo na zalogo, za kar boste obveščeni preko elektronske pošte ali po telefonu. Dostavo opravi dostavna služba, načeloma naslednji delovni dan od dneva odpreme, vendar najkasneje v roku treh delovnih dni. Pošta Slovenije kupca preko SMS-a tudi obvesti o dostavi ali morebitni neuspeli dostavi pošiljke.
Če kupec v košarici označi osebni prevzem v Postojni, lahko prevzame paket na prevzemnem mestu na naslovu UNIKA TTI d.o.o., Volaričeva ulica 1, 6230 Postojna na način, kot je naveden zgoraj pod Osebni prevzem.
5. OBVEZNO JAMSTVO ZA SKLADNOST BLAGA
I) ZAHTEVE ZA SKLADNOST
Prodajalec je odgovoren za neskladnost blaga, skladno z določbami ZVPot-1. (Glej 71. člen ZVPot-1 in nasl.)
Prodajalec dobavi potrošniku blago, ki izpolnjuje subjektivne in objektivne zahteve za skladnost blaga iz 72., 73. in 74. člena ZVPot-1 (Uradni list RS, št. 130/22), kadar je to primerno, ter odgovarja za neskladnosti, ki jih je imelo blago v času dobave.
II) JAMČEVALNI ROK
Prodajalec odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga. (1. odstavek 78. člena ZVPot-1).
Domneva se, da se neskladnost obstajala že v času dobave, če se pokaže v enem letu od dobave blaga, razen če prodajalec dokaže drugače ali če ta domneva ni združljiva z naravo blaga ali naravo neskladnosti. (1. odstavek 80. člena ZVPot-1).
III) JAMČEVALNI ZAHTEVKI V PRIMERU NESKLADNOSTI
V primeru neskladnosti blaga je potrošnik, ki je o neskladnosti obvestil prodajalca pod pogoji in v vrstnem redu, kot to določa ZVPot-1, upravičen, da:
- zahteva od prodajalca brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;
- zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.
V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza blaga, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega zahtevka, kot je navedenem v prejšnjem odstavku. (Glej 81. člen ZVPot-1).
Potrošnik lahko od prodajalca zahteva brezplačno vzpostavitev skladnosti, in sicer tako, da prodajalca obvesti o neskladnosti ter zahteva, da ta v razumnem roku, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega potrošnik blago potrebuje. Rok 30 dni se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. (Glej 82. člen ZVPot-1).
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti samo, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ki je bila neskladnost ugotovljena. Potrošnik mora v obvestilu o neskladnosti natančno opisati neskladnost. Obvestilo o neskladnosti lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec izda potrdilo ali pa ga pošlje v prodajalno, kjer je bilo blago kupljeno, ali pa ga sporoči zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil prodajno pogodbo. Potrošnik mora prodajalcu omogočiti, da blago, za katerega potrošnik zatrjuje, da je neskladno, pregleda (84. člen ZVPot-1).
Potrošnik lahko v primeru neskladnosti blaga, prodajalca o tem obvesti tudi tako, da izpolni in pošlje na naslov prodajalca info@unikashop.si ali UNIKA TTI d.o.o., Volaričeva ulica 1, 6230 Postojna izpolnjen obrazec za vračilo neskladnega blaga.
Obrazec za vračilo neskladnega blaga najdete tukaj.
Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim, razen če je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za prodajalca v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin (4. odstavek 82. člena ZVPot-1).
Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:
– prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končal popravila ali izvedel zamenjave blaga v skladu z zakonom oziroma je zavrnil potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga;
– neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec skušal vzpostaviti skladnost;
– narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe;
– prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.
V vsakem primeru lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga (1. in 2. odstavek 83. člena ZVPot-1).
6. POGOJI, ROKI IN POSTOPEK ZA UVELJAVLJANJE PRAVICE DO ODSTOPA OD POGODBE V PRIMERU POGODB, SKLENJENIH NA DALJAVO
Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, ima potrošnik pravico, da v 14 dneh obvesti podjetjem da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev, skladno s 134. členom ZVPot-1.
Pri prodajni pogodbi začne odstopni rok pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, teči z dnem, ko:
- potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad blagom;
- potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad zadnjim kosom blaga, če je predmet pogodbe več kosov blaga, ki jih potrošnik naroči v enem naročilu;
- potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad zadnjo pošiljko ali kosom blaga, če je dostava blaga sestavljena iz več pošiljk ali kosov;
- potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad prvim kosom blaga, če je dostava blaga v določenem obdobju redna (1. odstavek 136. člena ZVPot-1).
Kupec mora o odstopu od pogodbe ponudnika nedvoumno obvestiti na naslov UNIKA TTI d.o.o., Volaričeva ulica 1, 6230 Postojna, telefonska številka +386 5 700 00 30, elektronski naslov info@unikashop.si o svoji odločitvi o odstopu od te pogodbe (npr. s pismom, poslanim po pošti ali po elektronski pošti).
Obvestilo o odstopu od pogodbe lahko potrošnik predloži podjetju na obrazcu za odstop od pogodbe, ki ga najdete tukaj ali z nedvoumno izjavo, iz katere jasno izhaja, da odstopa od pogodbe. Obrazec z informacijami v zvezi z uveljavljanjem pravice potrošnika do odstopa od pogodbe (Obr. IOP) najdete tukaj.
Šteje se, da je potrošnik podal odstopno izjavo pravočasno, če jo pošlje v roku, določenem za odstop od pogodbe.
Potrošnik v zvezi z odstopom od pogodbe krije samo stroške vračila blaga. (2. odstavek 141. člena ZVPot-1).
Potrošnik je odgovoren samo za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga. (1. odstavek 142. člena ZVPot-1). V primeru vračila poškodovanega ali uporabljenega blaga ali če obstojijo druge podobne okoliščine iz 1. odstavka 142. člena ZVPot-1, bo podjetje zoper potrošnika uveljavljalo zahtevek za povračilo zmanjšane vrednosti blaga.
Ponudnik je dolžan nemudoma oziroma najpozneje v roku 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe vrniti vsa prejeta plačila, vključno s stroški dostave (razen dodatnih stroškov zaradi izbire vrste dostave, ki ni cenovno najugodnejša ponujena standardna oblika dostave s strani podjetja).
Ponudnik vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabljal potrošnik, razen če se je potrošnik izrecno strinjal z uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.
Ponudnik lahko zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga ali dokler potrošnik ne predloži dokazila, da je blago poslal nazaj, razen če ponudnik ponudi možnost, da sam prevzame vrnjeno blago. (143. člen ZVPot-1).
Razen, če sta se pogodbeni stranki dogovorili drugače, potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe v naslednjih primerih pogodb: o dobavi zapečatenih avdio ali video posnetkov in računalniških programov, če je potrošnik po dostavi odprl varnostni pečat (5. točka 135. člena ZVPot-1), o dobavi zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat (7. točka 135. člena ZVPot-1), o dobavi blaga, ki je zaradi svoje narave neločljivo pomešano z drugimi predmeti (8. točka 135. člena ZVPot-1) in v drugih primerih pogodb, kot so določene v 135. členu ZVPot-1.
Za natančnejše informacije o postopku vračila izdelkov lahko pokličete na telefonsko številko ponudnika 05 700 00 30.
7. REŠEVANJE POTROŠNIŠKIH SPOROV
OPOZORILO!
Podjetje potrošnike na podlagi 3. odstavka 32. člena ZIsRPS opozarja, da ne priznava nobenega izvajalca IRPS, kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki ga potrošnik lahko sproži v skladu z določbami ZIsRPS.
Elektronska povezava na platformo za SRPS:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SL